torstai 10. maaliskuuta 2016

Voimaa satuhieronnasta

Tällä viikolla vietin todella voimaannuttavan päivän ihanassa satuhieronta valmennuksessa keskellä kaunista Ainolanpuistoa Oulussa.



Satuhieronta ei ole mikään uusi juttu mutta itse hurahdin siihen täysin alle puoli vuotta sitten kun törmäsin vahingossa aiheeseen internetin ihmeellisessä maailmassa. Sain sitten joululahjaksi toivomani satuhieronta kirjan. Töissä kerroin työkaverilleni satuhieronnasta ja hän kannusti minua seuraamaan olisiko Oulussa lähiaikoina mahdollista osallistua koulutukseen kun olin asiasta niin kiinnostunut. Kun huomasin että parin kuukauden päästä olisi seuraava valmennus niin laitoin heti viestiä että haluaisin ehdottomasti mukaan! Kun vastaus sitten saapui ja siinä kerrottiin että mahdun mukaan joukkoon meinasin poksahtaa liitoksistani! :D

Kutsussa kehotettiin ottamaan mukaan viltti ja villasukat.. Niinpä jalkojani pääsi lämmittämään äitini minulle joululahjaksi tekemät sukkaset <3

Minulla oli todella suuret odotukset koska olin kuullut valmennuksesta pelkkää hyvää mutta valmennus ylitti hurjat odotuksenikin! Olin ollut jo hyvän aikaa todella väsynyt ja jännittynyt jatkuvien univelkojen kasaantumisten ja jatkuvan kiireen takia. Oloni oli valmennuksen jälkeen aivan mahtava ja olin kuin uusi ihminen! Ja illalla tuli omakohtaisesti todistettua että kun äiti voi hyvin, voi lapsikin paremmin! Vaikka uhmaikäinen poikani koitti vängätä kanssani vaikka ja mistä niin lopulta hänkin ilmeisesti hoksasi että sama olla vänkäämättä ja mennä vaan syliin siliteltäväksi kun ei tuo ala miun kanssa taistelemaan :D

Parasta satuhieronnassa on sen yksinkertaisuus! Et oikeasti tarvi siihen mitään ylimääräisiä tilpehöörejä.. Oma mielikuvitus ja kädet riittävät ja nehän ovat aina menossa mukana! ;D Oli myös hassua huomata että vaikka valmennuksessa ei tullut kovinkaan paljoa uutta tietoa niin silti se antoi todella paljon ja avasi kokonaan uuden maailman! Heti seuraavana päivänä kokeilinkin satuhierontaa päiväkodilla ja erityisesti kaksi vilkkaampaa poikaa innostui siitä kovasti. Tein heille ihanan taikapuu satuhieronnan.. Ja uudestaan.. Ja uudestaan.. Ja uudestaan.. Kun sitten siirryttiin muihin hommiin kuulin kuinka toinen poika leikki taikapuu leikkiä rakentamallaan taikapuulla :) Seuraavina päivinä nukkarissa lapset kysyivätkin voinko kertoa taas sen sadun.. No voinhan minä! Saa nähdä tuleeko ensi viikolla huutia työkavereilta kun nukkarisysteemi on mennyt uusiksi sillä aikaa kun he ovat lomailleet.. Noh mitäs läksivät ;D

Hoitolasten taikapuu :)
Vaikeinta oli kertoa uteliaille työkavereilleni satuhieronnasta tai lähinnä siitä mikä siinä on niin loistavaa kun olin itsekin niin hämmästynyt kuinka vahva läsnäolevan kosketuksen voima voikaan olla.. Se pitää kokea itse! Mutta minulla onkin jo suunnitelmia heidän varalleen ;D Sen vain sanon että aion ehdottomasti jatkaa valmennuksen oppien hyödyntämistä niin töissä kuin kotonakin! Olen ihan höpsähtänyt <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti